Hoe ook jij van thuissporten gespierder wordt

Afgelopen week kreeg ik een lieve reactie van iemand, die zei dat ze het knap vond dat ik gespierde armen kreeg van thuis sporten. Ik vertelde haar kort in de reactie hoe ik dit had gedaan, maar het leek me ook een goed idee om het in een blogpost te gieten. Want dan heb jij er ook iets aan.

Thuis je spieren verbeteren

Droom jij er ook van om meer spieren te hebben? Maar heb jij echt geen zin om naar de sportschool te gaan? Of heb je er simpelweg het geld niet voor op dit moment?  Niet getreurd, je kan namelijk thuis ook spieren ontwikkelen. Let wel, als het gewenste effect is om een bodybuilder lichaam te krijgen, raad ik je die sportschool wel aan. Maar als je gewoon wat sterker wilt worden en je spieren wat wil verbeteren heb je genoeg aan een paar vierkante meter in je huis.

Hoe dan?

Wat ik deed om gespierd te worden was vol overgave, elke dag met mijn gewichtjes in de weer gaan. De persoon die reageerde was verbaasd dat ik met gewichten van twee kilo werkte. Maar inderdaad: twee kilo klinkt als weinig, maar voor mij was dat een prima gewicht op dat moment. Wat ik heb gedaan, is misschien niet de beste techniek geweest. Ik begon gewoon. Deed wat goed voelde en probeerde daarmee alle spiergroepen in mijn arm te gebruiken. Gewoon met twee kilo. Ook zocht ik vaak naar tips op internet, die ik dan aan mijn schema toevoegde. Elke dag, 30 dagen lang, deed ik het rijtje oefeningen. Allemaal in één setje van tien. En hoewel het me absoluut niet uitputte- of zelf maar een spoortje spierpijn gaf- zag ik na 30 dagen wel degelijk verschil. Mijn spierballen waren flink groter geworden.

Buikspieren

Ze gaf ook aan, dat ze bang was dat ze een hoop push-ups moest gaan doen. Nu is deze oefening natuurlijk goed om te doen, maar niet specifiek voor je armen. De push-up is vooral goed voor je core. (Je buik en rugspieren). Een van de oefeningen waarbij ik zelf veel effect zie is de plank. Dit maakt je core een stuk sterker en een sterke core is belangrijk als je andere oefeningen goed wilt uitvoeren. Zo gaat de push-up een stuk makkelijker als je al wat buikspieren hebt. Ook zal je beter kunnen hardlopen. (als je dit interesseert).
Verder had ik veel aan de russian twist, een set leg raises. Een van de dingen waar je op moet letten is dat je al je buikspieren traint. Met een sit-up train je alleen de grote middelste buikspier en waarschijnlijk wil je een getrainde buik, niet een half getrainde.

Ook eten speelt een belangrijke factor, maar daarover zal ik volgende keer iets vertellen.

Wat is jouw favoriete plek om te trainen? 

 

 

2 Comments

  1. Paula Kist

    26 januari 2017 at 22:31

    Mooie foto! Perfecte spierballen 😉 en strakke buik ook zeg. Bedankt voor de uitgebreidere post!

    1. HetLeeslint

      27 januari 2017 at 08:55

      Graag gedaan! Ik vond het super leuk om hem te schrijven

Leave a Reply