oude recensie: schrijven kreng!- Lisette jonkman

Een oude recensie, maar omdat ik vanmiddag een bericht online laat komen met wat ik van dit boek vond, leek het me een geschikt moment om deze oude recensie te laten herleven. Lees hier wat ik een jaar of vier van dit boek vond. Maar natuurlijk heb ik hem wel een beetje gepimpt en gecontroleerd op spelling.

Toen ik  mijn verjaardag vierde, had ik speciaal om dit boek gevraagd. Ik wilde het al heel lang hebben, maar de boekwinkel had het steeds niet. *huilen*. dus toen ik het eindelijk in mijn handen had was ik als een kind zo blij.  ik had het boek vrij snel uit, maar de recensie liet lang op zich wachten, want ik had me op het schrijven gestort.

Schrijven Kreng is geen typische schrijfgids. Hij richt zich in het bijzonder op het chicklit gerne. Nu ben ik geen chicklit lezer. Niet in grote getale althans. Maar ik merk dat mijn schrijfsels wel een beetje die kant op neigen. Vooral omdat ik niet weet wat het anders is. Liefsdesafaires ed. horen nu eenmaal bij chicklit. In ieder geval meer dan bij YA.

Een prima boek om uit te leren?

Ja, dat is het zeker. Ik heb heel erg veel inspiratie opgedaan en ben al vele dagen bezig met de karakter dossiers die Lisette aanraad te maken. Ook zit mijn hoofd vól met plannen voor mijn verhaal. Het enige dat jammer is, vond ik dat er op de kaft wordt gezegd dat je ook zonder ideeën aan een boek kan beginnen. Na het lezen van deze gids, vond ik dat een beetje tegenvallen. En ja, ik weet ook heus wel dat het niet gemakkelijk is om iemand die nog geen ideeën heeft aan een mooie verhaallijn te helpen, maar voor mijn gevoel had het wel wat meer gemogen… Al is het maar een klein beetje. Af en toe ging Lisette er voor mijn gevoel vanuit dat je al een plan had voor een boek, al is het maar een vaag begin.

Eigenlijk heb ik maar één tip voor jullie: Ga dit boek niet lezen als je het druk hebt, waarschijnlijk houd je te weinig tijd voor je verplichtingen over.

ik ben dus zeer tevreden over deze gids, en nog steeds super gelukkig dat ik het eindelijk heb kunnen lezen.

schrijf jij ook verhalen?